Tabelna slika

Nastanek

Naš začetek je povezan z desetletji prizadevanj številnih posameznikov, študijskih skupin in seveda dobrih duhov, ki so nas vodili, spodbujali in podpirali pri ustanovitvi svobodne waldorfske šole. Naš namen je in je vedno bil, da z največjo mero zavesti izhajamo iz duhovne znanosti dr. Rudolfa Steinerja in hkrati zazrti v trenutno situacijo, konkretne ljudi in odnose, ustvarjamo šolo svobodnega duha.

S svojo šolsko aktivnostjo smo pričeli 1. septembra 2016. V tem prvem šolskem letu je 33 otrok obiskovalo našo šolo in zaključilo razred pri razredniku dr. Mohorju Demšarju in razredničarki Andreji Pliberšek. Zdaj je pri nas 90 otrok med prvim in devetim razredom.

Šola je nastala v prekrasnem okolju v vasi Visoko, ki leži le 25 km od Ljubljane na 700 m višine in je dostopna z javnim prevozom. Združujemo otroke iz družin, ki so že od nekdaj na hribu, tistih, ki so nedavno prišle na hrib in tudi tistih, ki bivajo v Ljubljani in okolici. Bližina gozdov, travnikov, potokov, živali, čist zrak, zaradi pogoste inverzije sončne in tople, a zasnežene zime, so idealni pogoji za šolo. Usoda je poskrbela, da sta tako dr. Peršič in dr. Demšar vaščana te vasi, da so tu posamezniki in mlade družine z veliko dobre volje in razumevanjem za waldorfsko pedagogiko, da so tu otroci … Naša ključna podpora je zaupanje staršev, ki delovanje šole izjemno podpirajo in s svojimi močmi vse bolj vstopajo v življenje šole.

Šole tudi ne bi bilo brez pozornih podpornikov, ki s svojim delom, uslugami in finančnimi donacijami soustvarjajo ta skupni prostor svobode. Šola prejema finančni sredstev s strani države v omejenem obsegu, zato smo v veliki meri odvisni od šolnin in donacij. Nočemo visokih šolnin, saj nočemo postati šola za otroke le premožnih staršev. Zato potrebujemo redna donatorska sredstva. Zdi se nam pomembno, da posamezniki prepoznajo vrednost našega dela in prizadevanja, in šolo zato konkretno podpirajo.

Poleg otrok, staršev in vseh podpornikov pa so bistveni učitelji, brez katerih šole ni. Veselje, idealizem, znanje, vztrajnost in osebna angažiranost so ključi do dobrega pedagoškega dela. Tovrstnih ljudi je malo, vendar še prihajajo …

Podpora šoli

Svobodna šola Kurešček se financira s strani šolnin in donacij in od leta 2022 tudi iz proračunskih sredstev za otroke od 1. do 6. razreda z letošnjim šolskim letom 2024/25 pa tudi za otroke do 9. razreda.

Ker ne želimo šole le za otroke premožnih staršev, ohranjamo sorazmerno nizko šolnino. Poleg staršev apeliramo na vse, ki prepoznajo v našem delu in prizadevanju vrednost za prihodnost družbe in posameznikov, da poleg dobrih misli svojo podporo izrazijo tudi v materialni obliki. Tudi to moč potrebujemo, če želimo rasti.

Naša šola ni podjetje, ne more in noče biti podjetje, temveč je kulturno-izobraževalna organizacija, ki mora dobro gospodariti, vendar pa morajo njeni cilji biti podprti s strani zavesti v gospodarstvu, s strani ljudi, ki so vtkani v aktivno življenje naše družbe.

Šola omogoča otrokom, da na smiseln način vstopijo v aktivno življenje, zato lahko rečemo, da skrbi, da v družbo vstopajo zdrave, sveže sile prihajajoče generacije … Brez izjemne in celovite pozornosti za najmlajše, ne moremo pričakovati dobre usode ne za našo družbo ne za nas … In ob tem glede teh vprašanj ne moremo in ne smemo biti podvrženi ekonomski logiki. Ljudje, ki so kot delavci, lastniki ali podjetniki, vpeti v življenje, lahko opazijo, da je »sektor za sveže sile in ideje« popolnoma odvisen od njihove pozornosti. Hkrati pa se morajo zavedati, da brez konkretne podpore tega sektorja »dušijo sami sebe«. Svoja materialna sredstva lahko vlagajo v materialne stvari, a ključno je, da prepoznajo, da so tudi sama odvisni od kulturno-izobraževalnih cvetov, mostov in etične sposobnosti naše družbe. Če tu pri posameznikih ne vstopi neka nova budnost, se lahko nekega dne zbudimo v svetu, ki si ga ne bo nihče izmed nas, vključno z gospodarstveniki, želel.

Če tudi na področje izobraževanja vstopi na mesto idealizma materializem, bodo ostali otroci in mladostniki – in s tem celotna družba – brez svoje glavne moči: interesa za svet. Da se to ne zgodi, da otrokom še omogočamo, da z veseljem spoznavajo, doživljajo in ustvarjajo ideale, skrbi šola kot je naša. Ne gre za sanjarije, temveč za konkretnega duha, ki zmore iz poznavanja otrok skrbeti za njihove razvojne potrebe. Cilj naše vzgoje so samostojni posamezniki, ki zmorejo najti svojo pot v naši skupni skupnosti. In že danes je za to potrebno veliko energije.

Tudi vi lahko postanite s svojim dejanjem ustvarjalec te šole, tega temeljno človeškega kulturnega impulza.

Pravni status

Svobodna šola Kurešček – zasebni vzgojno-izobraževalni zavod na temelju waldorfske pedagogike je izvaja javno veljaven osnovnošolski učni načrt za waldorfsko pedagogiko od 1. do 9. razreda. Pri Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je Svobodna šola Kurešček vpisana v razvid izvajalcev. Veljaven vzgojno izobraževalni program waldorfske osnovne šole je javno dostopen na straneh Ministrstva za vzgojo in izobraževanje:

Povezava. (https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Zasebne-osnovne-sole/Ucni_nacrt_devetletka_Waldorfska.pdf)

Pedagoški sodelavci

dr. Davorin Peršič, dr. Mohor Demšar, Andreja Pliberšek, Frančiška Imeri, Urška Kotnik, Barbara Ornik, Maja Rogelj, Aljaž Šegula, Maja Juvan Stough, Gregor Guštin, Špela Guštin, Katarina Šetinc, Lorna Jarh

Izrek

Objavljamo tudi Steinerjev izrek, ki izraža nujno podporno povezavo duhovne, izobraževalne dejavnosti s praktično, materialno dejavnostjo:

“Iščite dejansko praktično materialno življenje,
ampak iščite ga tako, da vas ne omami
z duhom, ki v njem deluje.
Iščite duha,
Ampak ne iščite ga v nadčutnem poželenju,
iz nadčutnega egoizma,
Temveč iščite ga,
ker ga hočete uporabljati nesebično v praktičnem življenju,
v materialnem svetu.

Obrnite se na staro temeljno načelo:
“Duh ni nikoli brez materije, materija nikoli
brez duha” na način, da rečete:
“Mi hočemo delati vse materialno v luči duha,
In hočemo iskati luč duha tako,
da nam bo razvila toplino za naše praktično delo.”

Rudolf Steiner, Stuttgart, 24. 9. 1919 (GA 297)